تفکر مثبت -زندگی زیباتر

باداشتن تفکر مثبت وتغییر فکر می توان زندگی بهتری داشت

تفکر مثبت -زندگی زیباتر

باداشتن تفکر مثبت وتغییر فکر می توان زندگی بهتری داشت

ارائه روش های مختلف جهت ایجاد تفکر مثبت در زندگی

بایگانی

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است


آیا شما فردی غرغرو هستید؟

غرولند کردن، یکی از نشانه های فعالیت من ضعیف است.غرولند کردن نشان می دهد که شما نمی خواهید مسئولیت زندگی خود را به عهده گیرید.
چگونه جلو غرولند را بگیرید.
غر زدن، برای بسیار از افراد چنان عادت جا افتاده ای شده که حتی خود شان هم
متوجه نیستند که این کار را انجام می دهند، از دوست صمیمی خود کمک بخواهید وخود تان هم تلاش کنید که یک هفتة تمام غرولند نکنید، آن وقت مکالمه های بسیارساکتی خواهد داشت!

در بارة چه حرف بزنیم؟
اتفاق های بزرگی که در زندگی شما روی می دهد، بهترین موضوعی هستند که می توانید
از آنها حرف بزنید. تمام نعمت هایی که شما را احاطه کرده اند، موضوع صحبت شماست.
با خوش بینی و شادمانی صحبت کنید و سعی کنید حرف های تان سرشار از قدردانی باشد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۶ ، ۰۹:۰۸
منیژه صادری

تصمیم هایی بگیرید که باخت نداشته باشند


فلسفة نباختن

من دوست ندارم شکست بخورم، من در کارها و تصمیم گیری ها به استقبال فرصت های مناسب می روم. من عقیده دارم، این فرصت ها و انتخاب آنها برای من رشد ویاد گیری به ارمغان می آورند. من هر راهی که انتخاب کنم، پر از چیزهای خوب است

تکلیف خود را انجام دهید

همیشه قبل از تصمیم گیری کار هایی هست که باید انجام دهید. باید اولویت های خودرا در نظر بگیرید، امکاناتی که دارید در نظر آورید. باید با دیگران صحبت کنید و مشورت نمایید، باید تا جایی که می شود نسبت به آن مسئله اطلاعات کافی به دست آورید.


همة تصمیم ها را به تصمیم های درست تبدیل کنید

فراموش نکنید تا زمانی که در مسیر یادگیری و رشد باشید، بازنده نمی شوید. اگر باچشم باز به مسائل نگاه کنید، با دیگران مشورت کنید، پرس و جو کنید و... بعد تصمیم بگیرید، مطمئن باشید که تصمیم شما، تصمیم درستی است.

استفاده از نظرات و تجربیات دیگران گاهی شما را از سقوط در چاه های پیش رو باز می دارد

بدانید که چه موقع تغییر روش بدهید

هر تصمیمی که می گیرید، خود را متعهد به انجام آن کنید، ولی اگر گاهی دیدید که آن تصمیمی که گرفته اید، درست نیست، تجدید نظر کنید و تصمیم تان را عوض کنید.حقة زندگی این است که برای گرفتن تصمیمی غلط نگران نشوید، باید بدانید که چه موقع آن را درست کنید.

مطمئن باشید شجاعت در ادامه تصمیمی که از ابتدا گرفته اید نیست بلکه شجاعت در تغییر تصمیمات غلط در هر زمانی است

زمان اصلاح تصمیمات ما چه موقع است؟

پریشانی و نارضایتی، سرنخ هایی هستند که به شما نشان می دهند، شما در راهی هستید که لازم است مسیر آن را تغییر دهید. آیا تا به حال فکر کرده اید که پریشانی و نارضایتی هم می توانند احساس های مثبتی باشند؟اگر این نارضایتی و پریشانی باعث شود که ما مسیر غلط را عوض کنیم، بله مثبت هستند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۳:۳۷
منیژه صادری

بگذارید هرچه پیش آید، بیاید


یا اتفاق می افتد... یا نمی افتد

اگر زندگی تان را همان طور که می خواهید به وضوح و یا جزئیات آن تجسم کنید، کاراشتباهی نکرده اید، ولی یاد تان باشد که یکی از عناصر حیاتی من قوی را به تصور خود اضافه کنید، این عنصر این است:

هرچه پیش آید، خوش آید!

نگران نبودن« از آنچه پیش می آید » شما را رها می کند

اگر طوری هستید که هرچه تصور می کنید، اتفاق می افتد، نسبت به این مسئله بی تفاوت باشید. و بر عکس اگر تصورات شما هرگز اتفاق نمی افتد، باز هم بی تفاوت باشید. شما می توانید از راهی نیرومند و دوست داشتنی، اوضاع را رو به راه کنید. وقتی قادر باشید که از طریق من قوی فکر کنید، آن وقت معنی آزادی را با قوی ترین حسی که در آن وجود دارد، کشف کرده اید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۶ ، ۱۳:۴۹
منیژه صادری


اعتماد2


متوجه تغییر ها باشید
وقتی بارها و بارها خود تان را تأیید کنید، نه تنها تغییرات نافذی در شما به وجودمی آید، بلکه رفتار و احساس شما هم تغییر می کند و عکس العمل دنیا به شما مثبت ترمی شود

ورود خوبی ها
همان طور که شما قدرتمند و با محبت می شوید، افراد سالم تری هم به زندگی خود
وارد می کنید، مثل بعضی جذابیت ها که افراد را به خود جذب می کنند. افراد هرچه مثبت تر باشند، انرژی بیشتری را به زندگی خود وارد می کنند.


تأییدها را جزئی از زندگی خود قرار دهید
آن قدر آزمایش و تکرار کنید تا بفهمید که در هر زمان، چه چیز های مثبتی برای روحیة شما مناسب تر است. سپس دور و بر خود را با این افکار مثبت پر کنید... روی میزتحریر خود، روی آینه خود... یا هر جایی که بتوانید به یاد بیاورید، شما واقعا چه قدرقدرتمند و دوست داشتنی هستید.

به« من قوی »خود اعتماد کنید
« من قوی » شما همیشه واقعیت را به شما می گوید :در وجود شما چیزی نیست که ازآن بترسید. این « من ضعیف »شماست که همیشه به شما دروغ می گوید و القاء می کند که:  باید از هر چیزی که دارید بترسید

شما ترجیح می دهید که به کدام صدا گوش دهید؟

« من قوی »چه می گوید؟

  هر وقت که در زندگی خود نگران چیزی شدید، مجسم کنید که« من قوی »تان درچنین شرایطی به شما چه می گوید. جواب آن را بنویسید. اگر صدای من قوی را بشنویدخواهید دانست که به نوعی به شما یادآوری میکند:نگران نباش! همه چیز رو به راه است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۶ ، ۱۳:۳۰
منیژه صادری

تایید

تأییدهای شگفت انگیز

تأیید مثبت، حالتی است که به شما می گوید.« همه چیز خوب است » : تکرار دائمی این تأییدها به شما کمک می کند، پیام های منفی صدای پچ پچ را از خوددور کنید و اعتماد به نفس تان را ترمیم نمایید.

کار تأییدها:
فقط مثبت حرف زدن، مثبت فکر کردن یا نوشتن افکار مثبت است که ما را از لحاظ جسمی، ذهنی و روحیه قوی تر می سازد. حالا چه به آن جمله ها ایمان داشته باشیم یا نه.آنها کودکی را که درون ماست آرام می کنند و سالم نگه می دارند.
آنها جادو می کنند!

این جمله را بار ها و بار ها تکرار کنید:

حتی اگر اوضاع بر وفق مرادمن نیست، اما باور دارم که خیر من در این چیزی است که دارد اتفاق می افتد. من از تمام آنها درس می گیرم و تکامل می یابم

همه چیز را رو به راه می کنم:

تکرار این باور در ذهن می تواند هنگام پیش آمدن مشکل احساس عجیبی از آرامش به شما بدهد:هر چیزی که در زندگی پیش بیاید، حتی اگر پولم را از دست بدهم یا مریض شوم و...،اوضاع را رو به راه می کنم
انگار می شود...

اگر به مدت طولانی این طوری عمل کنید که انگار می شود...، ذهن شما این امکان رابه وجود می آورد که هر کاری را بتوانید انجام دهید، و در نهایت همان طور هم می شود.با این باور شما می توانید، هر مشکلی که در زندگی برای تان پیش بیاید به آسانی حل کنید.

دائم به خود بگویید:

من قدرتمند و دوست داشتنی هستم و در وجودم چیزی نیست که از آن بترسم.سپس شاهد رشد اعتماد به نفس خود باشید

 وقتی بار ها و بار ها خود را تأیید کنید، کم کم متوجه صدای« من قوی »در وجود خودمی شوید. هرچه می گذرد این صدا رسا تر می شود،در حالی که صدای من ضعیف روز به روز ضعیف تر می شود .

آن وقت خواهید دید که چه احساس آرامش خاطری می کنید!

🌳

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۶ ، ۱۳:۳۲
منیژه صادری

سری به جعبة پچ پچ بزنید!

ما صدای من ضعیف را پچ پچ می دانیم.صدایی که همیشه در گوش شما وزوز می کندمن خوب نیستم، من هیچ وقت پیشرفت نمی کنم ،همه از من بهترند ، همه کار هایشان را بهتر از من انجام می دهند.این پچ پچ ها اعتماد به نفس شما را از بین می برند.


کمک! نمی توانم آن صدا را خاموش کنم!

بله، از وقتی که از وجود جعبة پچ پچ باخبر شده اید، دیگر نمی توانید صدای آن راخاموش کنید. همه جا این صدا به گوش تان می رسد. توی رختخواب، در حمام و موقع دوش گرفتن، در رانندگی، حتی سر میز غذا و... سعی و تلاش پچ پچ این است که باافکار ترسناک و احمقانه در شما نفوذ کند.

داشتن آگاهی، به شما خبر می دهد که حالا وقت عمل کردن است


از زمانی که از وجود صدای پچ پچ باخبر شدید، بهتر می توانید از شر آن خلاص شوید، (حتی اگر به طور دیوانه وار در درون شما نفوذ کرده باشد)! اما اگر به کلی از این صدای آرام موذی بی خبر باشید و یا تا امروز در شما بروز نکرده باشد، از آن در امان هستید.

جعبة پچ پچ را دور بیندازید

این کار بسیار آسان است، برای خاموش کردن این پچ پچ ها، کافی است که به جای آن صدای من قوی را بشنویید صدایی که به شما می گویدشما به اندازة کافی خوب هستید صدایی که شما را در جهت تکامل هدایت می کند تا بدانید واقعاً که هستید .




۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۶ ، ۱۳:۰۰
منیژه صادری

اعتماد-به-نفس

منِ قوی
درون شما، جایی پر از نشاط، خلاقیت، فراست، صلح، دوستی، قدرت، عشق و همةچیزهای خوب وجود دارد، ما آن را منِ قوی می نامیم. اگر در این محل اعتماد به نفس شما بالا برود، همه چیز در دنیا به نظر تان صحیح می آید.


 منِ ضعیف
در کنار آن جای خوب جای دیگر هم هست، جایی که پر از شک و تردید است، پراز ترس، خشم، درماندگی و تمام چیز های منفی است. ما به این قسمت از وجود شما می گوییم« من ضعیف »در این قسمت از وجود شما اعتماد به نفس کم است، و همه چیز به نظر تان اشتباه می آید.

فکرکردن به من ضعیف یک عادت است

بله، فکر کردن به من ضعیف فقط یک عادت است، اما تجربه نشان داده است که این عادت ها می توانند از بین بروند.چطوری؟ با فکر کردن به من قوی

اگر یاد بگیرید که به من قوی فکر کنید، ترس شما کاهش و اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.

کسی بشوید که همیشه به من قوی فکر میکند

با این حساب تکلیف شما مشخص است و آن پیمودن مراحل لازم برای فکر کردن به« من قوی » است. بسیاری از این مراحل در این کتاب کوچک گنجانده شده است. که در ادامه خواهیم گفت.

از کجا بفهمیم که به من قوی فکر میکنیم:

وقتی که به چیز های نشاط آور فکر می کنید؛ زمانی که خلاق هستید؛ وقتی که با نگاه عمیق به اطراف تان نگاه می کنید؛ وقتی که صلح، دوستی، قدرت، دوست داشتن و از این قبیل چیز های خوب توی فکر  تان است؛بدانید که در دنیای « من قوی »  سیر می کنید و این مراحل را طی می نمایید.

از کجا بفهمیم که به من ضعیف فکر میکنیم:

و بر عکس، زمانی که در کار ها با تردید و دو دلی رو به رو هستید، وقتی با ترس به طرف کار ها می روید، وقتی که زود خشمگین می شوید، وقتی ز ود احساس درماندگی میکنید وقتی که همه چیز در نظر تان منفی و یأس آور است، بدانید که در دنیای من  ضعیف قرار دارید. و آن وقت درست همان لحظه ای است که باید مسیر تان را عوض کنید .


همین حالا به چه چیز فکر می کنید  به من قوی فکر می کنید یا من ضعیف؟


                              کسی بشوید که همیشه به من قوی فکر میکند


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۶ ، ۰۸:۵۶
منیژه صادری


تفکر مثبت

خودت را دوست داشته باش و برای آن چه داری سپاسگزار باش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۶ ، ۱۱:۳۳
منیژه صادری

اعتماد به نفس چیست و از کجا می آید؟

اعتماد به نفس قدرتی است که درون هرکسی وجود دارد. اعتماد به نفس، یعنی توانایی و علاقه برای خلق چیزهایی که شما درزندگی به آن احتیاج دارید.

سوزان جفر زدر کتاب خود با عنوان  135 نکته برای اعتماد به نفس به نکاتی اشاره کرده است که بامطالعه این کتاب شما با ابزار های تغییر شرایط زندگی آشنا می شوید، این کتاب ترس را به شما نشان می دهد تا بتوانید آن را کنار بگذارید و بر آن غلبه کنید.مطمئن باشید هر بار که این کتاب را می خوانید، افکار قدرتمندی در ذهن شما نقش می بندد.. افکاری که باعث می شود، اعتماد به نفس تان بیشتر و بیشتر رشد کند. بنا بر این،بیشتر وقت ها این کتاب را بخوانید، به خصوص وقتی که با موفقیت تازه ای در زندگی خود رو به رو می شوید.وقتی یاد بگیرید که چگونه زندگی را با احساس ، جرئت، اطمینان، کمال و لذت بپذیرید، راه حل همة مشکلات به شما الهام می شود، از آن لذت ببرید!

در این سایت مطالب مفید وکاربردی این کتاب به مرور قرار داده می شود  لطفا با ما همراه باشید







۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۶ ، ۱۱:۲۵
منیژه صادری